Eerste week Thailand

21 februari 2018 - Koh Lanta, Thailand

Daar ben ik weer!

Het is hier echt fan-tas-tisch. Ongeveer anderhalve week geleden ben ik aangekomen in Bangkok. Het was hier veel relaxter dan in India. Dit merkte ik vooral aan de mensen die vriendelijk en behulpzaan zijn en minder chaos overal. Daarnaast is het hier ook een stuk schoner. Qua eten is het hier fantastisch en at ik eindelijk na acht dagen weer vlees. In India heb ik bewust geen vlees gegeten om het risico om ziek te worden te verkleinen (behalve twee keer een Mc chicken bij de Mc Donalds dan😋). Heb de eerste dag direct kennis gemaakt met het welbekende streetfood. Heb heerlijke Pad Thai gegeten op Khao San Road waar het bruist aan alle kanten. Na een dag in Bangkok te zijn geweest, ben ik naar Kanchanaburi doorgegaan met een mini-van voor ongeveer drie uur. Kanchanaburi is voornamelijk bekend van The bridge on the river Kwai en de gelijknamige film. Ook wel Death Railway genoemd.

Het is heel bijzonder om hier rond te lopen wetende wat zich hier zo'n 70 jaar geleden heeft afgespeeld. Heb de brug en een ander gedeelte van de dodenspoorlijn bezocht per scooter. Het was heerlijk om met 34 graden rond te scheuren op een (motor)scooter die bijna de 100 km p/u aantikte. Vervolgens ben ik ook nog doorgereden naar de erebegraafplaats waar ook veel Nederlanders worden herdacht die hebben bijgedragen aan de bouw van de spoorlijn.
De dag erna op de scooter naar Erawan Nationaal Park gegaan om de Erawan Falls te zien en erin te zwemmen. Het was echt prachtig zoals je ook op de foto's kunt zien. Ik zat in een heel leuk hostel en met een aantal menssn zijn we naar de foodmarket gegaan en vervolgens wat biertjes gedronken.

In Thailand maak ik zoveel mee, echt ongofelijk. Komt mede ook door mijzelf omdat ik best veel reis en eigenlijk niet ergens blijf hangen als er niks meer te zien is (dit zal later nog wek veranderen, haha). Na Kanchanaburi ben ik doorgrgaan naar het zuiden. Ik verbleef twee dagen in Krabi bij Ao Nang Beach in een leuk hostel. Met twee gasten uit Engeland ben ik de eerste dag naar Railay Beach gegaan, één van de meest bekende en mooiste stranden van west Thailand. Met een longtail boot gingen we vanaf ons strand naar Railay. Daar hebben we even rondgelopen en daarna hebben we een klim gemaakt naar het viewpoint. Het was soms heel steil en we hadden slippers aan dus dat ging niet helemaal lekker. Uiteindelijk maar besloten om op blote voeten te gaan en dat ging stukken beter. Eenmaal aangekomen bij het viewpoint hadden we een prachtig uitzicht over east and west Railay Beach.

De tweede dag heb ik een scooter gehuurd om naar het beginpunt van de Tab Kak Hang Nak Nature Trail te gaan. Volgens enkele blogs zou het een hike zijn van 2 uur door de jungle waarna je bij een viewpoint komt waar je een waanzinnig uitzicht schijnt te hebben. Ook is er iets verder een uitstekende rots waar mooie foto's van kunnen worden gemaakt. Onderweg naar de trail kwam ik een mooi strand tegen waar ik eerst nog even heb gelegen en gezwommen. Vervolgens ben ik begonnen met de trekking met 35 graden en dat was behoorlijk pittig. Uiteindelijk na een uur en een kwartier de top bereikt. Het was een beetje bewolkt of er hing veel vocht in de lucht waardoor het niet heel helder was. Het leverde alsnog wel prachtige uitzichten op waarvan enkele ook zijn vastgelegd. Vooraf toen ik naar Thailand ging, had ik twee highlights. Dit waren de Death Railway en deze trail en deze heb ik nu beide gezien en gedaan. In Krabi zijn we ook op stao geweest, maar dit is echt bizar. Vooraf hoor je alle verhalen over de shemales, maar als je het in hrt echt ziet, eet je soms niet wat je meemaakt. Twee dagen Krabi was dikke prima dus toen heb ik de ferry gepakt naar Koh Lanta. Heb verder helemaal geen planning dus na enkele goede verhalen gehoord te hebben over dit eiland, heb ik besloten om hier even een kijkje te nemen. Heb voor twee nachten geboekt, maar na de eerste dag al gelijk mijn verblijf verlengd voor een dag. Het hostel ligt aan het strand en met de andere backpackers kan ik het heel goed vinden. Vandaag hebben we met z'n 12en een boot gehuurd en zijn we naar een aantal snorkelspots en een bounty stand gegaan. Heel veel mooien vissen gezien waaronder Nemo's, trompet- en parrotvissen. Biertjes meegenomen op de boot en af en toe het water in duiken, geweldig. Morgen ga ik met een aantal anderen scooters huren om alle mooie stranden te zien op het eiland. Op dit eiland is het zo relaxed dat ik dus nog even wiklde blijven. Overmogen ga ik waarschijnlijk weer door. Khao Sok Nationaal Park schijnt heel mooi te zijn dus daar ga ik eerst heen om vervolgens door te gaan naar de eilanden in het oosten.

Tot zover weer even de update. Zou hier bijna wel elke dag een update kunnen geven, maar soms raak ik bijna de hele dag mijn telefoon niet aan. En ik moet natuurlijk nog wel eea te vertellen hebben als ik terugkom ;). Adios!

1. Tom Loman:
    20 februari 2018
    Zo Maurits, dit is werkelijk jaloers makend :-) Hier in Nederland staat we aan het begin van een nieuwe ijstijd, dus verwarm ik mij maar aan je prachtige en bijzondere foto's. Goed te lezen dat je zoveel mooie dingen meemaakt. Stay sharp en geniet van de schoonheid. Wij klunen wel deze winter door...........
  2. Ron:
    20 februari 2018
    He die Maus,
    was de link kwijt van je reisblog maar weer gevonden, waanzinnig leuk om te lezen dat het je goed gaat en je belevenissen. Goed voor je bagage van het leven jongen. Je cluppie gaat aardig staan nu nog 5 punten achter PSV en aankomend weekend heb je Feyenoord-PSV ervan uitgaand dat Feyenoord wint en Ajax van ADO is de achterstand nog maar 2 punten. Als je dan terug bent kan je PSV_AJAX zien en meemaken dat ze kampioen worden.. Mooie foto's en laat ff weten als je in het zuiden van Thailand bent beland, vergrijp je niet aan een verkeerde (; Groet........